Tauku zudumu un svars

Reizi nedēļā var iekļaut tādus produktus kā zivis, jūras produkti, liesa putna gaļa, kartupeļi, olas, siers, saldumi. Ievērojami un efektīvi slims līdzi visu ķermeni. Pats labākais risinājums: samērīga tauku zaudēšana ilgākā laika posmā, kas arī sniegs stabilu un patstāvīgu svara samazinājumu.

Previous Next Vispārzināms, ka virssvars un aptaukošanās ir globāla problēma arī Latvijā. Svara samazinājums ne tikai uzlabo izskatu, bet arī veselību un dzīves kvalitāti. Nemitīgi tiek piedāvātas neskaitāmas diētas, kas vai nu ierobežo kaloriju daudzumu, vai vēlamo efektu iegūst, mainot ogļhidrātu, olbaltumvielu vai tauku proporciju diētā, vai arī regulējot ēšanas režīmu.

Bet patiesībā mēs esam dažādi, un diēta, kas patīk un ir efektīva vienam, var nederēt otram. Šajā rakstā tauku zudumu un svars tikai dažas populārākas diētas. Diēta ar zemu ogļhidrātu daudzumu Pēdējā laika pētījumos tieši diētas ar zemu ogļhidrātu daudzumu tiek minētas kā efektīvākās svara samazināšanā. Papildus tās sniedz virkni pozitīvu ieguvumu veselībai, tomēr ir arī negatīvas sekas.

Diētai ar zemu ogļhidrātu daudzumu ir vairāki veidi, bet visi ir saistīti ar ogļhidrātu lietošanas ierobežošanu no 20 līdz gramiem dienā. Uztura galvenais mērķis ir izmantot organisma taukus kā galveno enerģijas avotu. Atkarībā no uzturvielu īpatsvara diētas ar zemu ogļhidrātu tauku zudumu un svars var iedalīt: olbaltumvielu diētas — Atkinsa AtkinsDikāna DukanDienvidu pludmales South beachKremļa diēta; tauku diētas — ketogēnā diēta.

Olbaltumvielu diētās dominē tādi produkti kā gaļa, novājēšanu millie, piena produkti un olas. Tām ir raksturīgas vairākas fāzes. Sākotnējā fāzē ogļhidrātu daudzums tiek ierobežots līdz 20 g vai mazāk, un tā ilgst aptuveni divas nedēļas, kad ir vērojams visstraujākais svara zudums.

www.gaiacentrs.lv

Katrā nākamajā fāzē ogļhidrātu daudzums tiek palielināts, kā arī tiek papildināts produktu klāsts. Sākotnēji diētā ir atļauti tikai zaļie lapu dārzeņi, bet vēlāk produktu klāsts tiek papildināts ar dārzeņiem, augļiem, pākšaugiem, pilngraudu un piena produktiem. Cukuri un vienkāršie ogļhidrāti no diētas tiek izslēgti. Diēta ilgst līdz brīdim, kad sasniegts vēlamais svars. Dikāna diēta ir klasiska olbaltumvielu diēta, kurā ierobežo arī taukus.

Sākotnējā fāzē vienīgais atļautais ogļhidrātus saturošs produkts ir 1,5 ēdamkarotes auzu klijas, kas palīdz uzturēt ilgāku sāta sajūtu un organismā neuzsūcas.

que es tauku dedzināšana frizūras lai mazinātu jūsu seju

Tās tiek uzņemtas visas diētas laikā, devu pakāpeniski palielinot. Vēlāk diētā tiek iekļauti speciāli izvēlēti dārzeņi ar zemu cukura un cietes daudzumu. Tikai sasniedzot vēlamo svaru, uzturā iekļauj pārējos produktus. Dažkārt diēta nesniedz vēlamo rezultātu un svars atgriežas. Atkinsa diētā dominē gan olbaltumvielas, gan tauki.

Nacionālie partneri

Salāti un dārzeņi satur zināmu daudzumu šķiedrvielu, kuras neskaita pie uzņemtajiem ogļhidrātiem. Piemēram, skaitot ogļhidrātu daudzumu g brokoļu, tad būs 1 g jo g brokoļu satur 2,3 g ogļhidrātu, t. Nākamajā fāzē uzturā pamazām tiek iekļauti dārzeņi ar zemu ogļhidrātu saturu, nedaudz augļu un riekstu. Kad svars tuvojas vēlamajam, iekļauj arī graudaugu un piena produktus. Kremļa diētā ierobežo tikai uzņemto ogļhidrātu daudzumu.

svara zudums stall ūdens ātri novājēšana jauns extra ēģipte

Sākotnējā fāzē, kas ilgst divas nedēļas, tie tiek ierobežoti līdz 20 g dienā. Nākamajā fāzē ogļhidrātu daudzums tiek palielināts līdz 40 g, bet pēdējā fāzē — līdz 60 g dienā.

Diētas veidotājs pēdējo fāzi iedrošina turpināt neierobežotu laika periodu. Salīdzinoši sabalansētā kcal diētā tiek uzņemts g ogļhidrātu.

Dienvidu pludmales diēta balstīta uz liesu olbaltumvielu, veselīgo tauku un salikto ogļhidrātu uzņemšanu. Sākotnējā fāzē atšķirībā no iepriekšējām diētām ir atļauti šķiedrvielām bagāti dārzeņi un liesi piena produkti, bet taukus ieteicams uzņemt ar nelielu daudzumu avokado, riekstiem un sēklām.

Ņemiet vērā, pls! Tagad mūsu preces ir mainījies! Ja jūs domājat, ka tas ir ļoti problēmas,jūs varat izvēlēties.

Nākamā fāzē iekļauj nedaudz pilngraudu produktu, augļus un pārējos dārzeņus. Šādi turpina, līdz sasniegts vēlamais svars. Ilgtermiņā uzturā ieteicams lietot iepriekš minētos produktus, sekojot līdzi ogļhidrātu daudzumam un kvalitātei, ik pa laikam atļaujoties neveselīgus produktus.

Tauku diēta. Ketogēnā diētā dominē taukus saturoši produkti. No uztura ilgtermiņā izslēdz tādus produktus kā maize, graudaugi, pākšaugi, saldi augļi un ogas, visa veida saldumi un medus, saldināti dzērieni un augļu sulas. Uzturā iekļauj sviestu, augu eļļas, treknu gaļu un zivis, olas, tauku zudumu un svars pienu un piena produktus, dārzeņus.

Sākotnēji diēta tika veidota bērniem, kuriem ir rezistence pret epilepsijas medikamentiem. Šobrīd tā ir kļuvusi par populāru svara samazināšanas diētu fiziski aktīviem cilvēkiem, tomēr arī tā var nebūt visiem piemērota.

Kā diētas darbojas Ogļhidrātu deficīta gadījumā organisms enerģijas vielmaiņā iesaista taukus. No taukskābēm aknās intensīvi veidojas ketonvielas, kas tauku zudumu un svars izmantotas kā enerģijas avots glikozes vietā, un cilvēks var ilgstoši un pilnvērtīgi funkcionēt, pārtiekot no taukiem.

Taukskābes viegli oksidējas skeleta muskulatūrā un nierēs un tiek izdalītas ar urīnu, bet smagākos gadījumos arī caur plaušām acetona smaka no mutes.

Šīs jaunās atziņas zinātne

Jāņem vērā, ka ketonvielas ir skābas, to koncentrācijas palielināšanās organismā var izraisīt acidozi slikta dūša, vemšana. Iepriekš minēto diētu uzturvielu sadalījums ir būtiski atšķirīgs no rekomendējamā uzturvielu daudzuma Latvijas iedzīvotājiem skat. Lielā mērā tiek ierobežoti dārzeņi, augļi un graudaugi, kas ir galvenais vitamīnu, minerālvielu, antioksidantu tauku zudumu un svars šķiedrvielu avots.

Ilgstoši ievērojot šāda tipa diētas, var rasties uzturvielu deficīts. Ir pierādīts, ka palielināts piesātināto tauku daudzums ikdienas uzturā veicina aterosklerozi un kardiovaskulāro slimību KVS risku. Tomēr jāteic, ka uzturzinātne ir mainīga, un šobrīd notiek jauni pētījumi par piesātināto tauku ietekmi uz KVS.

Svara samazinājums diētā ar īpaši zemu tauku daudzumu sākotnēji nav tik straujš kā diētās ar zemu ogļhidrātu daudzumu, tomēr ilgtermiņā rezultāti ir līdzvērtīgi.

Kristīne Klaramunta-Antila, Laila Meija: Diētas – jēga vai bezjēga

Pozitīvi ir tas, ka samazinās seruma lipīdu līmenis, lai gan samazinās ne tikai zema blīvuma ZBL — tā sauktais sliktais holesterīnsbet arī augsta blīvuma lipoproteīnu daudzums ABL —labais holesterīnskas nav vēlams. Lai iegūtu labākus rezultātus, uzturā ne tikai jāsamazina uzņemtais tauku daudzums, bet arī jāpievērš uzmanība ogļhidrātu kvalitātei. Ieteicams vienkāršos ogļhidrātus saldinātie dzērieni, rafinēto miltu izstrādājumi, saldumi aizvietot ar saliktajiem dārzeņi, pilngraudu produkti.

Samazinot uzņemto tauku daudzumu, ievērojami samazinās uzņemtās enerģijas daudzums, un organisms sāk izmantot rezerves.

svara zudums no krūts sūknēšanas dedzināšana tauku pie mīlestības rokturi

Diēta ar ierobežotu kaloriju daudzumu Diēta ar ierobežotu kaloriju daudzumu pētījumos tiek saukta par klasisko diētu. Pirmajā gadījumā kaloriju deficīts ir ļoti liels, tāpēc diētu var ievērot tikai zināmu laika periodu 2—12 nedēļasvēlams — speciālistu uzraudzībā.

Līdzīgi kā iepriekš minētajās diētās, arī šeit ir vērojams nozīmīgs ieguvums veselībai. Tā ir efektīva neatkarīgi no vecuma, dzimuma, etniskās piederības, svara, ķermeņa masas indeksa, vai ar vielmaiņu saistītām slimībām metabolais sindroms, 2.

Cerības mirdzums

Ievērojot ilgtermiņā diētu ar nelielu kaloriju deficītu, uzlabojas atmiņa un tiek kavēta smadzeņu novecošanās.

Latvijā viena no populārākajām šāda tipa diētām ir Stokholmas diēta. Pievēršoties mazkaloriju diētām, ir jāpārliecinās, lai uzturā regulāri tiktu uzņemts pietiekams daudzums olbaltumvielu un ar uzturvielām bagāti, kvalitatīvi produkti. Ilgtermiņā draud uzturvielu deficīts, muskuļu masas zudums un vielmaiņas palēnināšanās. Kā diēta tauku zudumu un svars Uzņemot mazāk kaloriju, nekā patērējam, organisms enerģijas ražošanā sāk izmantot tauku zudumu un svars rezerves.

Vidusjūras diētā ar kontrolētu kaloriju daudzumu Vidusjūras diētā ar kontrolētu kaloriju daudzumu ir gan olbaltumvielas, gan tauki, gan ogļhidrāti. Tā balstās uz uztura piramīdu.

  1. Descripton: 1.
  2. Ir svara zudums vai tauku zudumu? -Zināšanas - Bodytech Trading Co, Ltd
  3. Cik tuvu mums ir vajadzīgās tauku apkarošanas zāles? - Veselība + zāles
  4. Kuņģa tauku degļa ārstēšana
  5. Jaunumu raksts | Āvwclub.lv
  6. Sievietes kabata ♥ — vwclub.lv
  7. Nbc šodien parādīt svara zudumu
  8. Cik svara zudums 75 dienu laikā

Pamatā ir saliktie ogļhidrāti — pilngraudu produkti, dārzeņi un augļi, kas tiek papildināti ar olīveļļu, riekstiem, sēklām un nesaldiem piena produktiem. Reizi nedēļā var iekļaut tādus produktus kā zivis, jūras produkti, liesa putna gaļa, kartupeļi, olas, siers, saldumi.

Jūs varat arī patīk

Sarkanais vīns atļauts divas glāzes dienā. Sākot šo diētu, svarīgi ir ieturēt mērenas porcijas vai uzņemt noteiktu kaloriju daudzumu. Kā diēta darbojas Mēreni ierobežojot porciju izmēru vai ievērojot noteiktu kaloriju daudzumu, kas piemērots aktivitātes līmenim, tiek panākts kaloriju deficīts. Tauki diētā palīdz saglabāt noturīgu sāta sajūtu. Periodiska badošanās Periodiska badošanās intermittent fasting.

Periodiska badošanās paredz ciklisku ēšanas režīmu, atdalot ēšanas un badošanās periodus. Tā neierobežo ēdiena daudzumu, bet gan kontrolē laiku, kad tas tiek uzņemts.

Izšķir divus badošanās režīma veidus: 16 stundu badošanās metode — ietver uztura uzņemšanu 8 stundu laikā izlaižot brokastiskam seko 16 stundu periods bez maltītes uzņemšanas.

Informatīvie partneri

Atlikušajās dienās uztura patēriņš tiek ierobežots mazāk. Svara zudums ir līdzīgs kā diētām ar ierobežotu kaloriju daudzumu. Kā diēta darbojas Svara zudumu nodrošina neregulāra badošanās, kas rada relatīvi vieglu kaloriju deficītu. Nosacīti tiek pagarināts laiks, kad tiek izmantota organismā tauku zudumu un svars enerģija, jo netiek piegādāta jauna degviela.

roxy svara zudumu viedokļi fat fact vs ūdens ātruma zudums

Kaloriju deficīts rodas uz izlaistās maltītes rēķina. Šeit gan ir jāievēro, ka atlikušajās maltītēs uzņemtajai enerģijai jāpaliek nemainīgai vai tā pat nedaudz jāsamazina, lai iegūtu labāku rezultātu. Ēdienreižu ievērošana Pētnieku diskusijas par brokastu izlaišanu vai uzņemšanu joprojām nav nonākušas pie vienota slēdziena.

labākās tējas zaudēt svaru un vēdera tauku skaits

Iespējams, tam nav nozīmes, vai ēdam vai neēdam brokastis, jo katram no mums ir unikāla vielmaiņa un atšķirīgs vēlamais uztura uzņemšanas laiks. Arvien biežāk parādās dažādi pētījumi par kuņģa un zarnu trakta mikrobiomu. Šī zinātne ir ļoti jauna, tomēr pirmie pētījumi izceļ mikroorganismu nozīmi ne tikai uz zarnu un mūsu veselību kopumā, bet arī svaru.

Pētnieki apgalvo, ka ir svarīgi ievērot ēdiena uzņemšanas un badošanās intervālus. Izrādās, ka savs cirkādiskais ritms jeb diennakts režīms ir arī mikroorganismiem kuņģa un zarnu traktā. To sastāvs un funkcijas mainās ne tikai atkarībā no uzņemtā uztura sastāva, bet arī ēšanas un badošanās perioda. Jaunā zinātne apgalvo, ka īslaicīga badošanās mikroorganismiem ļauj tauku zudumu un svars un atjaunoties, uzlabojot zarnu veselību.

Izvēloties pilnvērtīgu uzturu un pagarinot badošanās periodus, ir iespējams tauku zudumu un svars pozitīvu ietekmi uz svara kontroli. Mākslīgais diētiskais uzturs Pašlaik ir pieejami arī uztura aizstājēji pulvera, šķidruma, batoniņu vai citā veidā.

Tie varētu būt īslaicīgi piemēroti cilvēkiem, kuriem nav laika vai vēlēšanās gatavot un sekot uzņemto uzturvielu daudzumam.

kā pārbaudīt ķermeņa tauku zudumu kā noņemt taukus no sejas

Katrā iepakojumā ir noteikts kaloriju daudzums, kas ļauj viegli kontrolēt apēsto daudzumu. Pamatā šādas maltītes darbojas līdzīgi kā diētas ar samazinātu kaloriju daudzumu. Parasti maltītes ir papildinātas ar mākslīgi pievienotiem vitamīniem un minerālvielām, lai novērstu uzturvielu deficītu.

8 kg svara zudums viena mēneša laikā sirds svara zudums